The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Målet är uppfyllt, nästan iaf...

Publicerad 2012-06-08 18:27:37 i Träning

Jag hade som mål att innan sommarlovet springa en halvmara, 21 km. Pga för lite träning (läs ingen träning) blev det tyvärr inte så. Men nu har jag fixat det på mitt egna lilla sätt. Igår gick jag i rask takt 14 km med Aiko och idag fortsatte vi med ytterligare 7 km. Sammanlagt tog det 3,5 h. Det var ju ganska lång tid men det är vad det tar för mig om jag går, fortare kan jag inte gå. Men nu har jag en tid att slå, det ska bli kul.

Annars ägnar jag dagarna åt hundarna och pysslar med dem. Tidigare idag var jag ute med Cyra i skogen och övade hit-komandot, det var första gången jag hade krav på lydnad av det. Henrik har gjort det tidigare så jag visste att hon kunde och det fungerade superbra. Hon var jätteduktig och kom som ett skott. Så himla roligt. Det är så kul när det blir rätt från början som man inte behöver lära om något, och speciellt hit-komandot som är så viktigt. Fungerar inte det kommer vi ju aldrig kunna ha henne lös och jag vill då inte att hon ska behöva gå i koppel hela livet.

Även sitt fungerar fint men där har vi än så länge inga krav på hon ska sitta kvar. Det känns hon lite liten för. Henrik tränar vidare på stopp och även det verkar lovande och det känns som hon börjar förstå vad som menas med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela