The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Underbar tur idag

Publicerad 2012-06-04 21:59:45 i Allmänt

Jag vet inte om jag har skrivit om det tidigare men jag samlar på bilnummer. Det går ut på att jag för några år sedan började på 001 och såg den, sedan har jag sett numren i nummerordning uppåt. Jag kom idag till 152, så nu tittar jag efter 153. Det var så otroligt att jag måste berätta det. Jag och mamma hade varit på stan och var på väg hem, som vanligt tittade jag efter bilnummer och vi konstaterade att jag sett 155 två gånger men det var typiskt eftersom jag var ute efter att se 150 sedan jag sett 149 när jag åkte till Västerås i lördags.

På vägen hem stannade vi och handlade och där på parkeringen stod 151. -Fan, tänkte jag att nu skulle man haft 150 och fått se båda. Men vi fortsatte cykla hem och bara någon minut och kanske 100 m bort kom den, en bil med nr 150. Jippi! Jag vände snabbt och cyklade jag tillbaka till parkeringen och såg 151 igen. Sedan vände jag hem igen och cyklade ikapp mamma. Sedan när vi var nästan hemma såg jag 152 också! En sån tur, det är verkligen inte ofta man får se så många nummer på kort tid. Ofta kan det gå dagar eller veckor mellan ett enda nummer. Men jag är lycklig!!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-06-05 18:49:55

Fast du har ju sån tur ganska ofta ;)

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-06-08 18:28:22

Det händer ju då och då, men det brukar ju gå långt mellan gångerna. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela