The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Tuff dag

Publicerad 2012-03-04 21:10:42 i Allmänt

Igår var det Viltmiddag på kåren och jag var såklart där. Fördrinken var trevlig och sedan blev det trerätters sittning. Den var lite sådär. Det kändes som om middagen inte riktigt kom igång ordentligt. Folk tog inte i när det var dags för sång och sådär. Men jag hade trevliga människor kring bordet så jag hade den ändå trevligt. Sedan var det släpp och det var desto roligare. Jag dansade till klockan 3 och hade jättekul!

Sedan när jag kom hem ringde jag syrran som var med brorsan i Mora och de var på väg att gå upp när jag gick och la mig. Jag önskade brorsan lycka till och gick och la mig.

Knappt 4 timmar senare vaknade jag pigg före klockan 7, skitstörande! Så det var bara att slå på tvn och så låg jag och tittade på den tills Vasaloppet började. Strax innan 10 åkte jag och Jenny till kåren där Fiq anordnade Vasaloppsbrunch. Där åt jag och sedan jobbade jag med brunchen och städade efteråt till ca halv fyra då jag var hemma igen och gick till lotten där jag började lägga ut marktäckväv över hallonlandet. Efter det var jag välidgt trött men jag kände ändå att det vore trevligt att ge sig ut på en löptur i solskenet så jag snörde på mig löpardojorna och gav mig ut på en kort runda.

Det gav mig hopp om att jag skulle bli riktigt trött inför natten så jag skulle sova gott. Men nu efter löprundan har jag varit jättepigg så vi får se hur det blir med den saken.

Ja just ja, hur gick det för brorsan? Det gick jättebra, jag såg på storbildsskärmen på kåren när han gick i mål på under 6 h i sitt första Vasalopp. Stort grattis till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela