The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Många saker på kort tid

Publicerad 2012-09-09 22:01:00 i Allmänt

Denna veckan som har varit sedan jag kom ner från norrland har varit helt sjuk, jag satt precis och tittade i min kalender och inser att allt jag har gjort sedan skolan började har hänt på en vecka... Lite upprepning men det var liksom svårt att förstå...
 
Jag har gjort en massa skoj och tyvärr har jag inte foton från allt att visa. Det har varit föreläsningar, nollning (vår klass var ansvarig för det i år), fester och det bästa av allt, jag var och hälsade på Petra och fick en hopplektion på Brio. Det var så himla skoj att få rida igen och att få hoppa. Det gick helt ok med tanke på hur länge sedan det var sist och det känns skönt. Kanske kan jag fortfarande rida när det är dags att börja lite mer regelbundet :-) 
 
I fredags var det amöbagasque, det är årets första och kanske den roligaste, massor med folk fårn olika årskursen och många glada miner. Det var jättekul och jag festade i ca 10 h, riktigt roligt! Igår hann jag med att cykla lätt bakfull till Ikea med Jenny och vi handlade lite småsaker (jag har faktiskt glömt bort vad det var just nu). Sedan dukade jag till en annan sittning, det var gentjänt åt ULs som hade hjälpt oss med vår sittning. Efter det tog jag en välförtjänt kväll i sängen med frukt och film. 
 
Idag fortsatte veckan i hästens tecken när det var Akka-dagen på Akademistallet i Uppsala. VI åkte dit och fick se lite olika uppvisningar, bl a en förevisning av working equitation. Det visades av bl a en landslagsryttare vid namn Anna (jag kommer inte ihåg efternamnet just nu). Hon var jätteduktig och det häftigaste var att hon efter en olycka fått amputera ena benet men ändå red hur bra som helst. Det märktes inte över huvudtaget. Här är lite bilder från uppvisningarna.
 
Här ska man rida in mellan bommarna, ringa i klockan och rygga ut.
 
 
Här visas hur man öppnar en grind. 
 
Sidvärtsrörelse över bom med bara en skänkel. 
 
Galoppombyte med bara en skänkel. 
 
Duellhoppning. 
 
Även western visades såklart, här sliding stopp utan träns. Ryttaren (minns såklart inte namnet här heller) var EM-bronsmedaljör i senaste EM. 
 
Trav över bommar utan träns, denna häst var bara tre år och hade endast blivit riden i ett halvår. 
 
Även Jenny och Emelie var med på stallet och självklart även Jennys valp Mira. Efter sista uppvisningen som var agility fick även hon prova på det!
 
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela